Molnár Ferenc: EGY, KETTŐ, HÁROM; AZ IBOLYA
A Nemzeti Színház és a Gyulai Várszínház közös produkciója
2024. június 29. szombat 18.00 óra
Molnár Ferenc:
EGY, KETTŐ, HÁROM…; - AZ IBOLYA
Egy, kettő, három…
Szereplők:
Norrison: Schnell Ádám
Titkár: Bodrogi Gyula / Rátóti Zoltán
Dr. Faber: Kristán Attila
Gróf Dubios-Schottenburg: Tóth László
Félix: Rácz József
Dr. Pinsky / Főszabász: Szép Domán
Antal: Holló Patrik Albert / Steenhuis Raul e.h.
Lydia: Varga Anna Zsófia e.h. / Reiter Zita e.h.
Kunó kisasszony: Domokos Éva Lili e.h.
Brasch kisasszony: Stauróczky Éva e.h.
Posner kisasszony: Szalma Lenke e.h.
Petrovics kisasszony: László Rebeka e.h. / Bubik Réka e.h.
Lind kisasszony: Reiter Zita e.h. / Varga Anna Zsófia e.h.
Divatárus / Károly: Fülöp Tamás m.v.
Osso: Ficsor Milán e.h.
Ciring: Bangó Ernest e.h.
Dr. Wolf / Kristián: Steenhuis Raul e.h. / Holló Patrik Albert
Szolga: Nagy Botond e.h.
Az ibolya
Szereplők:
Igazgató: Kristán Attila
Szolga: Rácz József
Zeneszerző: Ficsor Milán e.h. / Csikós Máté e.h.
Roboz kisasszony: Domokos Éva Lili e.h.
Márkus kisasszony: Reiter Zita e.h. / Varga Anna Zsófia e.h.
Rakolnoki kisasszony: Szalma Lenke e.h.
Thúz kisasszony: Stauróczky Éva e.h.
Széll kisasszony: Varga Anna Zsófia e.h. / Reiter Zita e.h.
Ilonka: Bubik Réka e.h. / László Rebeka e.h.
Hangfelvételről közreműködik Udvaros Dorottya és Rátóti Zoltán.
Díszlettervező: Székely László
Jelmeztervező: Tordai Hajnal
Zeneszerző, dramaturg: Verebes Ernő
Ügyelő: Lovass Ágnes
Súgó: Gróf Kati
Rendezőasszisztens: Trimmel Sándor Ákos
Rendező: Rátóti Zoltán
„Az elnök úr igazán büszke lehet arra, hogy „így” rendelkezésére áll úgyszólván az egész emberiség.”
„Kedves öreg barátom... az, amit maga az egész emberiségnek nevez, az szégyellje magát.”
Metsző humorral és mély emberismerettel írta meg két híres egyfelvonásosát Molnár Ferenc. Pazar szerepek színészeknek és remek szórakozás a nézőknek. A Rátóti Zoltán rendezésében készülő Egy, kettő, három és Az ibolya című előadásban a Nemzeti Színház oszlopos tagjai mellett a produkcióban részt vesznek a Színház- és Filmművészeti Egyetem színinövendékei is.
Párban szép az élet, hát, még ha egy bankigazgató (Egy, kettő, három) és egy színházigazgató (Az ibolya) édes-sanyarú sorsát vetheti össze a közönség egy este, egy színpadon, két előadás során. De messzire menő következtetéseket nem kell levonni: mindkét hős (és holdudvara) magáért beszél, mindkét történet egy-egy „napi bölcselet”, rácsodálkozás a karrierre, hatalomra, és nem utolsó sorban a szerelemre, azóta sem változó világunkban. Mert ami változott, az „csak” a stílus, s habár a mai elegancia csupán egy fényes gomb egy száz évvel ezelőtti frakkon vagy zsaketten, az igény megmaradt. S ezzel együtt a problémák megoldásával járó édes-bajos küzdelmek is.
Egy, kettő, három...
Mi történik, ha Norrison úr, egy bank vezérigazgatója rádöbben, hogy a családjánál immár fél éve vendégeskedő Lydia, aki egy amerikai autóipari konszern tulajdonosának a lánya, szerelembe, majd teherbe esik? Az illető (tettes) egy egyszerű taxisofőr, aki ily módon, hirtelen kilép az ismeretlenség homályából. Ennek nem éppen pozitív hozadéka viszont, hogy küllemét, jellemét, és státuszát azonnal meg kell változtatni, különben dugába dől a bank és az autóipari konszern, már eltervezett, közös jövője. A lány szülei ugyanis, akik már Európában utazgatnak, egy órán belül megérkeznek, látogatóba. A feladat tehát, fából vaskarikát, egy óra alatt... Norrison úr, fontossága teljes tudatában, a percenként múló idővel versenyt futva, munkához lát.
Az ibolya
Mi sem természetesebb egy színházban, minthogy időnként női kóristákat kell felvenni egy készülő operetthez. Nem is keveset, nyolcat-tízet. A meghallgatás persze nem csak az énektudásra összpontosít, fontos a személyes háttér, a motiváció, és a jellem kifürkészése is. Ez a dolga az Igazgatónak, aki tiszta lelkiismerettel, és kigyúrt erkölcsi magatartással lát munkához. Vagyis, a felkínálkozás, ami történhet en face (pofába, arcátlanul) vagy átgondolt és kikezdhetetlen női ravaszsággal, nem biztos, hogy a jelentkező hölgy malmára hajtja a vizet. Sőt. Az unalomig megélt próbálkozások még az igazi tehetséget is sarokba szorítják, azaz kitessékelik a direktori irodából. De azután, talán a terhet megosztandó, megjelenik a szerző, és egy szerepcserével magára vállalva a „kasztingolás” ódiumát, azonnal szerelembe esik Ilonkával, az
egyik szerény, de öntudatos jelentkezővel. S ha a kör itt nem is zárul be, a tanulság levonható: légy szerény, mint az ibolya, akit... Függöny?
Ideje és helye: 2024. június 29. szombat 18.00 óra,
Kisvárdai Várszínház és Művelődési Központ
Időtartam: 3 óra, egy szünettel
Belépőjegy: 3.000.- Ft
Info: Kisvárdai Várszínház és Művelődési Központ, 4600 Kisvárda, Flórián tér 20.,tel: +36 45 500 265; +36 20 922 0595; +36 20 464 7454.;kisvarda.szinhaz@gmail.com
Jegyvásárlás: 2024. május 14-től a Kisvárdai Várszínház és Művelődési Központ jegypénztárában (4600 Kisvárda, Flórián tér 20.)
Interneten rendelni az info.kvmh@gmail.com e-mail címen lehet.
A Magyar Színházak 36. Kisvárdai Fesztiváljának támogatói: Kulturális és Innovációs Minisztérium, Nemzeti Kulturális Alap, Kisvárda Város Önkormányzata, Déryné Program. Médiatámogató: Friss FM, Kisvárda.